четвер, 9 квітня 2020 р.

Особистісний розвиток дитини засобами нетрадиційних технологій образотворчого мистецтва

           В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої  особистості,  здатної активно мислити, шукати, отримувати і використовувати зібрану інформацію.
         Одним із пріоритетних напрямів виховання юної особистості є розвиток її творчості. Відповідно до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» питання розвитку творчості дошкільників розглядається з урахуванням їхніх індивідуальних здібностей. Видатний педагог В. Сухомлинський  писав: «Витоки здібностей і обдарувань дітей – на кінчиках їхніх пальців. Від пальців,  образно кажучи, йдуть найтонші струмочки, які живлять джерело творчої думки…».
         
Для створення найсприятливіших умов для розвитку творчих здібностей вихованців вихователям потрібно впроваджувати в практику роботи з дітьми нетрадиційні техніки образотворчої діяльності. Вибір нетрадиційних технік малювання як один із засобів розвитку дитячої  творчості не випадковий.
          Актуальність цієї роботи – збагачення  художнього досвіду, виховання почуттів, потреба у творчій самореалізації. Адже нетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального  витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу  розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно–позитивне відношення до діяльності. Результат зображувальної діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної  дитини індивідуальна, неповторна.
          Використання нетрадиційних способів зображення дає змогу прищепити любов до образотворчого мистецтва, викликати інтерес до малювання, починаючи з молодшого дошкільного віку.
           Техніки малювання, що можна використовувати з дітьми найрізноманітніші. За їх допомогою діти вчаться працювати олівцями, фломастерами, гуашшю, аквареллю, крейдою, свічкою, пальцями, долоньками, кулачками, соскою, зубною щіткою,  пір'ям,  листям, шкарлупкою, кришкою від банки, пінопластом, губкою, підошвою взуття, жмаканим папером, квачиком, мильними бульбашками, на зволоженому папері, губною помадою, клеєм ПВА, пластиліном, штампами з різних матеріалів, трубочками для коктелю, сіллю, манною крупою тощо.
          Навчившись передавати свої відчуття на папері, дитина починає краще
розуміти почуття інших, учиться долати боязкість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде. Вона починає вірити в те, що все вийде красиво. Працюючи в цьому напрямку, переконуємося, що малювання незвичайними матеріалами, оригінальними техніками дозволяє дітям відчути незабутні позитивні емоції. Результат зазвичай дуже ефективний і майже не залежить від вмілості і здібностей. Нетрадиційні способи зображення досить прості за технологією і нагадують гру. Якій дитині буде нецікаво малювати пальчиками, робити малюнок власною долонькою, ставити на папері ляпки і отримувати забавний малюнок?
         Основні завдання:
-  розширювати уявлення дітей дошкільного віку про нетрадиційні способи   малювання,
-  формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності,
-  розвивати здатність дивитися на світ і бачити його очима художників, помічати і творити красу,
 -  формувати естетичний смак,розвивати творчість і фантазію, уяву, спостережливість, асоціативне мислення і допитливість,
- надати свободу у відображенні доступними для дитини художніми засобами свого бачення світу.
Мета дорослого – спонукати дітей вдосконалювати свої малюнки шляхом експериментування, самостійного пошуку, застосовування різних матеріалів у процесі роботи. Звичайно ж, це робота не одного дня, а поступова наполеглива праця. Вона приносить радість, бо це творчий процес. Неординарність, індивідуальність є проявом того особливого, що якраз і відображає талановитість та обдарованість дітей. 
          Робота спрямована на розвиток у дошкільнят творчості, в результаті, якої дитина створює нове, оригінальне, проявляє уяву, реалізує свій задум, самостійно знаходить засоби для його втілення.  

Немає коментарів:

Дописати коментар