Нетрадиційні техніки малювання


МАЛЮВАННЯ МЕТОДОМ  ТИЧКА
Для тичка достатньо взяти який-небудь предмет (ватяну паличку, цупкий пензлик), занурити його у фарбу та ударити ним по аркушу паперу зверху вниз. Буде залишатися чіткий, певної форми відбиток. Якщо тичок робити цілеспрямовано по готовому контуру або у середині нього, то зображувальний предмет вийде цікавої неоднорідної фактури.

МАЛЮВАННЯ ПАЛЬЧИКОМ, ДОЛОНЬКОЮ, КУЛАЧКОМ
 Це спосіб притискування пальців руки, долоні, кулачка до поверхні аркуша паперу різними способами для отримання різних відбитків. Ці методи дозволяють дітям відчути зображувальний матеріал, його властивості – в’язкість, бархатистість, яскравість шару фарби, пізнати почуття ритму як зображувально-виразного засобу.

НАБРИЗК
 Це незвичайна техніка малювання. Її сутність – у розбризкуванні краплин фарби за допомогою спеціального пристосування, яке в дитячому садку замінює стара зубна щітка та гребінець (або стека, олівець чи просто палець). Фарбу потрібного кольору розвести у блюдці з водою. Зубною щіткою у лівій руці набрати трохи фарби, направити на аркуш паперу, різко провести по ній стекою направляючи до себе (у цьому випадку фарба буде бризкати на папір, а не на одяг). Можна використовувати декілька кольорів. Щоб навчитися направляти краплини туди, куди потрібно, можна вправлятися влітку на прогулянці, залишаючи малюнок водою на асфальті.
 

МАЛЮВАННЯ НА ЖМАКАНОМУ ПАПЕРІ
 Ця техніка цікава тим, що в місцях згинів паперу фарба під час зафарбовування робиться більш інтенсивною, темною – це називається ефектом мозаїки. Малювати по жмаканому папері дуже просто – треба лиш охайно зіжмакати аркуш паперу. Потім охайно розрівнюємо долоньками і починаємо працювати.

КОЛЬОРОВІ НИТОЧКИ
Це спосіб малювання нитками. Для цього способу потрібні нитки довжиною 25-30 см. Їх фарбують та викладають  - за бажанням - на одній стороні складеного навпіл аркуша паперу. Кінці ниток виводять назовні. Потім потрібно скласти половинки аркуша, притиснути їх одну до одної долонями, розгладити та, не знімаючи лівої долоні з аркуша, правою рукою треба обережно витягнути нитки одну за іншою. Тепер розгорніть  аркуш… А ниточки незвичайні!
 
МАЛЮВАННЯ НА ВОЛОГОМУ ПАПЕРІ
Для виконання роботи необхідно змочити аркуш паперу чистою водою, а потім пензлем або краплями нанести зображення. Воно виходить як би розмите під дощем або в тумані.

ГРАТТАЖ
Це спосіб виконання малюнка шляхом видряпування гострим предметом. Цупкий аркуш паперу натирається свічкою, зверху наноситься туш, у яку додається декілька крапель рідкого мила. (Можна жовток від яйця розвести тушшю до консистенції сметани.) Заздалегідь поверхню аркуша можна пофарбувати фарбою одного кольору або нанести плями фарби яскравих кольорів – тоді зображення буде кольоровим. Коли основа висохне, загостреною паличкою видряпується малюнок до появи білого чи фарбованого шару. Основу під граттаж виконує дорослий, тому що це процес клопіткий, потребує терпіння і витрат часу. Але робота на незвичайній поверхні викликає у дітей інтерес до такого нетрадиційного способу зображення.

КЛЯКСОГРАФІЯ
Основою цієї техніки малювання є ляпка. У розумінні багатьох ляпки асоціюються з неохайністю. Тому педагог повинен зробити кляксографію навчальним, розвиваючим засобом у художньо-творчий діяльності дітей. Завданням цього виду малювання є розуміння дітьми симетричності – дзеркального відтиску половинки зображувального об’єкту. Якщо скласти папір навпіл, на одну сторону накапати рідкої фарби та щільно притиснути другу сторону, то вийдуть незвичайні візерунки. Можна побачити в них дерева, квіти, водорості. Починають працювати з однією фарбою, потім з кількома.
 
  
АЕРОГРАФІЯ (роздування фарби)
Це схожа на кляксографію техніка, при якій на аркуш паперу наносять декілька крапель рідкої фарби та за допомогою трубочки (для коктейлю чи порожнистої частини кулькової ручки) роздувають фарбу від центру в різні боки. Дітям дуже подобається, коли у ляпки розбігаються у різні сторони "ніжки". На ляпку можна подіяти та керувати нею, перетворюючи в який-небудь об'єкт, окремі деталі якого домальовуються звичайним пензликом або фломастером. Зусилля по роздуванню фарби сприяють активній роботі легенів.
 
МАЛЮВАННЯ СВІЧКОЮ
Ця техніка ще маю назву "фотокопія". Малюнок наноситься за допомогою водовідштовхувальних матеріалів - свічки або сухого шматочка мила. Невидимі контури не будуть зафарбовуватися при нанесенні на них акварельної фарби, а будуть проявлятися, як це відбувається при проявленні фотоплівки.

КРАПКОВИЙ МАЛЮНОК
Малювання крапками відноситься до незвичайних прийомів зображувальної діяльності. Для реалізації можна узяти фломастер чи олівець, поставити його перпендикулярно до білого аркуша паперу і почати робити безліч крапок, швидко-швидко б'ючи по аркушу. Можна використовувати цупкий пензлик, зворотній бік палички пензлика, ватяну паличку, а можна - сірник, очищений від сірки й туго обмотаний шматочком вати. Його занурюють у фарбу й починають творити.
 
МАЛЮВАННЯ МАННОЮ КРУПОЮ
На картон наноситься пензликом малюнок клеєм і доки клей не висох, треба насипати зверху манну крупу рівномірним шаром. Після цього потрібно дати малюнку висохнути. Сухе зображення потрібно легенько струсити, щоб крупинки, які не приклеїлися, обсипалися.
 
МАЛЮВАННЯ ЖМАКАНИМ ПАПЕРОМ (або поліетиленовим кульком)
Для цього прийому малювання потрібно розвести акварельну фарбу в блюдці. Зіжмакати папір або поліетиленовий кульок, занурити у фарбу і зробити відбиток на папері. Потім пензликом домалювати деталі малюнка. 
 

МАЛЮВАННЯ МИЛЬНИМИ БУЛЬБАШКАМИ
Для роботи потрібно у склянку з водою додати шампунь та зафарбувати її різнокольоровими фарбами. Трубочку для коктейлю занурити у склянку та з невеликим зусиллям подути в неї. Над склянкою піднімуться бульбашки. Приложіть аркуш паперу до різнокольорової піни і на ньому віддрукуються мильні відбитки. Уважно подивіться на них та домалюйте візерунок. Для кожного кольору потрібно мати окрему склянку з мильною водою.
 
МАЛЮВАННЯ МОЛОКОМ
Приготуйте аркуш білого паперу та пензлик, налийте у блюдечко молока. Намалюйте який-небудь малюнок чи сюжет, використовуючи замість фарба молоко. коли воно висохне - малюнок зникне. Як же тепер подивитися, що намальовано на папері? Для цього достатньо прогладити папір праскою або потримати його над включеною настільною лампою, чи дуже обережно - над вогнем. Тепер можна взнати таємницю чистого аркушу паперу.
 
ПОТРІСКАНИЙ ВІСК
Прстий малюнок можна перетворити в полотно художника минулих століть. Для цього необхідно малювати восковими олівцями. Головне - щільно натискувати на олівці та замалювати усю поверхню паперу, не залишаючи вільного місця. потім охайно зіжмакати малюнок, починаючи від країв. Розгорнути та зіжмакати ще раз, щоб утворилося побільше тріщинок. Узяти темну рідку фарбу та залити її в усі тріщини, а потім промити иалюнок з усіх сторін під краном з водою та дати висохнути. Якщо картина вийшла дуже жмаканою, її можна прогладити, поклавши між двома газетними листками.

 ШТАМПУВАННЯ
Дуже цікаво і зручно малювати за допомогою штампа. Як штамп можна використати як готові предмети з певною поверхнею, так і зроблені з підручного матеріалу. Щоб знайти або виготовити штампи, треба уважно озирнутися навколо себе та трішки пофантазувати, яувивши собі які відбитки можуть залишати звичайні предмети.
- ШТАМПУВАННЯ ЛИСТЯМ: на прогулянці можна зібрати листя з різних дерев. Воно повинно бути різним за формою, розміром, кольором. Листя фарбують гуашевими фарбами, потім зафарбованою стороною кладуть на аркуш паперу, притискають і знімають. Виходить гарний відтиск рослини.
- ШТАМПУВАННЯ ПОРОЛОНОМ: з поролону вирізують маленькі фігурки та приєднують їх до палички. Залишається змочити штамп у рідкій фарбі та прикласти до паперу.
- ШТАМПУВАННЯ КОТУШКОЮ ВІД НИТОК: дерев'яна котушка від ниток залишить слід, схожий на колесо. А якщо її покласти на палітру з розведеною фарбою та вставити в отвір олівець, то покотиться котушка по чистому аркуші паперу, залишаючи дві кольорові доріжки.
- ШТАМПУВАННЯ ВАЛИКОМ: цікаве і залучає своєю масштабністю. раз чи два прокотивши валик - аркуш затонований або готовий візерунок. Замість валика можна використати кукурудзяний качан, трубку від картону, консервну банку, качалку. Варто наклеїти зверху інструмента фігурки з картону або мотузки, а коли клей висохне, нанести фарбу пензликом. Ручку для валика з кукурудзи можна зробити, проткнувши її спицею. Інструмент варто прокоти по поверхні аркушу, тримаючи за ручку. Також можна обмотати качалку тасьмою, змоченою в клею, потім офарбити тасьму і почати працювати.
- ШТАМПУВАННЯ ҐУДЗИКАМИ: звичайний пофарбований ґудзик залишить слід на папері, схожий на кружечок з двома або чотирма крапочками, або на квіточку чи інший слід (якщо ґудзик з візерунком).
- ШТАМПУВАННЯ ПРОБКАМИ: намазати пензликом з фарбою верхню частину пробки та віддрукувати на папері. Зображення кола, що вийшло, доповнюється елементами, деталями за уявою. Якщо пробку перевернути та пофарбувати поверхню, то відтиск на папері буде схожим на легку повітряну кульку, колечко, мильну кульку або щось інше, що може побачити ваша фантазія.
- НЕДОВГОВІЧНІ ШТАМПИ: це штампи, виготовлені з овочів та фруктів - картоплі, моркви, буряка, яблук, редису, ріпи, солодкого перцю та інших. Матеріал для штампів розрізається уздовж або поперек. На одній стороні вирізається потрібний візерунок, який буде змащуватися фарбою та прикладатися до паперу. За другу сторону дитина буде тримати штамп рукою. 
 
МАЛЮВАННЯ НИТКАМИ
Спочатку на аркуш білого чи тонованого паперу (чи на кольоровому папері) простим олівцем малюється контур майбутнього малюнка. По готовому силуету намальованого об'єкта наноситься клей ПВА із флакону з дозуючим носиком, а потім різнокольоровими нитками (заздалегідь порізаними дорослим) викладається зображення. Цей спосіб малювання потребує просихання композиції, щоб ниточки встигли приклеїтися. Замість клею можна використовувати двосторонній скотч, який дорослий наклеює по намальованому дитиною контурі, а потім дитина легко приклеює нитки на липку основу.

ШАБЛОНОГРАФІЯ
Для того, щоб намалювати предмет, треба уявити з яких геометричних форм він складається. Діти раннього віку вчаться пізнавати форму в іграшках, предметах оточуючого середовища. Далі досвід дитини розширюється і вона починає розуміти, що кожен  складний предмет можна намалювати за допомогою простих складових: трикутників, кружечків, квадратів, овалів, прямокутників. Ця техніка передбачає обведення заздалегідь приготованих шаблонів - геометричних фігур - з метою скласти і намалювати окремий об'єкт  чи сюжетний малюнок.
   
КАРАКУЛЕГРАФІЯ 
Якщо на аркуші паперу зобразити які-небудь каракулі чи недомальований контур предмету, то можна побачити в них якісь об'єкти, постаратися їх домалювати, доповнити необхідними елементами, доводячи до сприйняття цілісності об'єкту. За складністю завдань, які розвивають уяву та зорову пам'ять, цей метод навчання найбільш важкий, тому що потребує певного рівня розвитку у дітей уяви, досвіду, спостережень.

ПЛАСТИЛІНОГРАФІЯ (малювання пластиліном)
Дітям пропонуються аркуші картону з готовим контурним малюнком або ж картон із шаблоном. Пластилін розм'якшують у руках, потім починають вмазувати від контуру до середини колоподібними рухами. Можна малювати, заповнюючи контур відірваними шматочками пластиліну, скачаним у невеликі кульки пластиліном, пластиліновими джгутиками тощо. 

МАЛЮВАННЯ ЗУБНОЮ ЩІТКОЮ
У цьому методі замість пензлика використовується стара зубна щітка. На щітку набирається фарба потрібного кольору і наноситься на аркуш паперу.
 

 КАВОВІ МАЛЮНКИ
Малювати за допомогою кави не складно. Якщо у вас є кава в зернах, її треба змолоти як можна дрібніше, майже в пудру, тому що крихти кавової гущі будуть прилипати до паперу. Зваріть її будь-яким способом та в будь-яких пропорціях - чим міцніша буде кава, тим насиченішими будуть кольори вашої "кавової фарби". Ще простіше малювати за допомогою розчинної кави - вона не залишає крупинок. Для отримання фарби, розчинну каву розведіть водою на блюдці до стану густої сметани. Додаючи воду, можна зробити "кавову фарбу" більш прозорою. Для кращого результату, малювати кавою краще на акварельному папері. Коли малюнок висохне - він стане глянцевим та дуже ароматним.
 
МАЛЮВАННЯ ВЗУТТЯМ
Підошву від взуття намазати різнокольоровими фарбами та зробити відбитки ними на папері. Потім малюнки можна домальовувати пензликом або різнокольоровими олівцями. 
 
МАЛЮВАННЯ ЧЕРЕЗ КОПІЮВАЛЬНИЙ ПАПІР
Зображення через копіювальний папір вимагає від дітей рухів в сліпу, на дотик, що важливо для розвитку рецепторів і дрібної моторики рук. Копіювальний папір кладуть блискучою поверхнею вниз і рухаючись по ній кінчиком нігтя або тупою паличкою, олівцем малюємо зображення. Для зручності потрібно білий і копіювальний папір скріпляти або притримувати лівою рукою разом. Коли малювання буде закінченим, зніміть копіювальний папір та дивіться, що вийшло, чи усі деталі зображені. Дітям подобається, що колір лінії яка зображується, залежить від кольору копірки. 
 
 ТКАНИННІ ЗОБРАЖЕННЯ
Тканина - це прекрасна сировина для зображення. Малюнок на тканині може допомогти зобразити в сюжеті щось дуже яскраво і в той же самий час легко. З тканини по контуру вирізаються потрібні деталі та наклеюються на папір (тільки клейстером або іншим хорошим клеєм). зображення може складатися тільки з тканинних елементів, а також можуть домальовуватися потрібні деталі фарбою. Виходить дуже барвисте зображення.  

БАТИК (малювання на тканині)
Можна використовувати старі простирадла. Попередньо тканина крохмалиться, потім натягається на рамку або на коробку з-під цукерок. малювання виконується гуашевими або акварельними фарбами по наміченому простим олівцем контуру або без попередньої підготовки.
 
 КЛЕЄВІ МАЛЮНКИ (вітражна техніка)
Клеєм ПВА (з флакончика з дозованим носиком) на аркуш паперу наноситься контур майбутнього малюнка (можна заздалегідь намалювати контур простим олівцем), дається час на висихання клейової основи малюнка - вітражу. Потім простір між контурами зафарбовують яскравими фарбами. Клейові межі не дозволяють фарбі розтікатися та змішуватися.
 
РОЗЧІСУВАННЯ ФАРБИ 
Це прийом малювання, при якому спеціальним гребінчиком, стекою з зубчиками або звичайною виделкою проводять по вологій фарбі та процарапують на ній прямі та хвилясті лінії. Це додає об'єм малюнку та незвичайну структуру зображеним об'єктам.
 
МАЛЮВАННЯ ШТРИХОМ
Цей метод ще називають "чиркати" - олівець притискують до паперу, по мірі руху натиск слабшає, кінчик олівця відривається від паперу, залишаючи на ньому видний слід, який називають штрихом. Штрих - це лінія, яка проводиться одним рухом руки, коротка чи довга,  товста чи тонка... Малюнок, виконаний штрихом, може бути кольоровим, а може бути тоновим (чорним або сірим). За допомогою штрихів можна розповісти про характер предмету, про властивості матеріалу, передати його м'якість чи колючість, доброту чи агресивність, розкрити образ героя (позитивний або негативний), висловити свою думку про нього.
 
 МАЛЮВАННЯ СІЛЛЮ
Намальований фарбою малюнок посипається сіллю. Сіль просочується фарбою та після висихання отримується незвичайна структура, ефект зернистості придає об'ємність зображенню.

ДИРОКОЛ ЗАМІСТЬ ПЕНЗЛИКА
За допомогою звичайного дироколу можна виготовити цікаву картину. Дайте дитині дирокол та аркуш паперу. Нехай вона зробить на папері багато довільних  отворів у будь-якому порядку. Можна зробити симетричні дірочки, склавши аркуш паперу декілька раз. Тепер наклейте дірявий аркуш на кольоровий папір. За допомогою кольорових олівців можна закінчити картину.
 

МАЛЮВАННЯ ДВОМА РУКАМИ ОДНОЧАСНО
Спочатку по середині аркушу паперу проведемо вертикальну лінію та візьмемо у кожну руку по олівцю. Потім поставимо їх разом, в одну точку на лінії. Олівці мовби відштовхуються один від одного та починають малювати й зустрічаються разом знову на тій самій лінії. Щоб малюнок вийшов більш чіткішим, треба перед малюванням доторкнутися до предмету, яки потім буде намальованим, обвести його двома вказівними пальцями, відчути його форму, повторити форму в повітрі й, вже потім, малювати. 

ТАМПОНУВАННЯ
Спершу робимо тампон з марлі (його можна замінити поролоном). У палітрі розводимо фарби. Набираємо на тампон фарбу - і легкими дотиками до паперу будемо малювати що-небудь пухнате, легке, повітряне, прозоре. Цей метод можна поєднувати з технікою "Трафарет". Спочатку беремо готовий трафарет або вирізаємо його. Потім, притиснувши його пальцем до листа паперу, обведемо по контуру легкими дотиками тампона. Обережно піднімаємо трафарет. Чіткий і ясний слід лишився на папері. Ще один спосіб використання тампонування. Виріжемо в центрі аркуша паперу силует, прикладемо аркуш до другого аркуша паперу і за допомогою тампону "зафарбуємо" силует. Верхній лист знімаємо і отримуємо готове зображення.
      
ЯЄЧНА МОЗАЇКА
Яєчна шкарлупа відокремлюється від плівок, миється, сушиться і товчеться. У декількох склянках розводиться фарба й кладеться в неї здрібнена шкарлупа. Через 15 хвилин шкарлупа виловлюється виделкою й розкладається для просушки. От і готовий матеріал для мозаїки. Малюнок позначається олівцевим контуром і, попередньо змазавши клеєм поверхню, засипається певним кольором шкарлупи. Існує  інший спосіб виготовлення яєчної мозаїки. шкарлупа готується як і в першому випадку. Потім наклеюється на позначений олівцем контур малюнка та розфарбовується різнокольоровими фарбами.
 
МАЛЮВАННЯ ПРАСКОЮ 
Спочатку на аркуші паперу малюється малюнок восковими олівцями. Потім носиком, ребром гарячої праски "розтягується" зображення, отримуючи рельєфний ефект. 
Ще один спосіб малювання праскою. Для нього потрібен глянцевий картон та включена на максимальну температуру праска, воскові олівці.  
Розгладження - тримайте праску підошвою догори. До неї піднесіть восковий олівець та почніть малювати по ній, замальовуючи її поверхню. Олівець повинен добре плавитися й розтікатися не дуже сильно. Тепер переверніть праску підошвою вниз й проведіть нею по аркушу паперу (проводити треба плавно і повільно, не дуже сильно натискаючи на папір).
Відбиток - за допомогою цього прийому створюються прожилки. для цього достатньо прикласти праску до поверхні картону, а потім трішки підняти його. У простір між праскою і картоном потрапить повітря й на поверхні воску утворюються прожилки.
Малювання ребром праски - цим способом малюються білі лінії та додаються деталі до малюнку. Праску поставте так, щоб її ребро ковзало по воску, як лезо ковзанів (так створюються різноманітні лінії, наприклад, висока трава).
Малювання носиком праски - використовується для промальовування деталей. торкніться носиком праски до воску, підчепіть небагато і малюйте ним.

МАЛЮВАННЯ ПІНОЮ ДЛЯ ГОЛІННЯ
На лист алюмінієвої фольги нанесіть декілька "купок" піни для гоління. Розмішайте харчові фарби з піною й починайте малювати пензликом або за допомогою пальців. Після того як малюнок висохне, піна створить цікаву текстуру.
 
 
МАЛЮВАННЯ ЗГУЩЕНИМ МОЛОКОМ
Для роботи приготуйте одну четверту частину склянки згущеного молока, різнокольорові харчові фарби. Змішайте згущене молоко з фарбами, розлийте у окремі формочки по кольорам - це будуть фарби. На аркуш паперу пензликом нанесіть малюнок тонким шаром фарб (тому що "солодкі" фарби довго висихають).
 
МАЛЮВАННЯ КУБИКАМИ ЛЬОДУ
Для роботи будуть потрібні: цупкий папір, суха акварельна фарба, форми для льоду, зубочистки. Налийте воду у форми та поставте у морозильну камеру. Коли вода зашерхне, вставте у кожен кубик по одній зубочистці й дайте воді добре замерзнути. Після цього дістаньте льод. Ви будете використовувати кубики як пензлики, тримаючи їх за зубочистки. На аркуш паперу нанесіть декілька плям різних фарб (покришіть суху акварельну фарбу) й малюйте по ним цим льодом. Одним й тим самим кубиком можна перетнути усі плями фарби, дозволяючи їм переливатися.
 
МИЛЬНИЙ ЖИВОПИС 
Щоб виконати зображення у техніці мильного живопису, треба змочити пензлик у невеликій кількості води і набрати на нього фарбу. Потім покрутити ворсом пензлика по поверхні кусочка мила до появи піни. Мильну фарбу нанести на малюнок, створюючи пензликом хвилястий візерунок, потім зробити те саме фарбою іншого кольору. Під час малювання утворюються бульбашки, які висихаючи, наочно допомагають побачити фактуру барвистих мазків пензлика (хвилі, квіти, листя).
 
 ЖИВІ ПРЕДМЕТИ 
Частиною любого творчого процесу є вміння бачити світ образно, з властивою лише дитині дитячою безпосередністю, з вірою в чудеса на емоційному рівні. Цей спосіб малювання будується на зображувальному досвіді, умінні виражати своє відношення до зображувального об'єкту різноманітними способами та виразними засобами через колір, лінії, передачу характерних поз, міміки. Нехай дитина пофантазує та уявить собі, що самі звичайні речі, які нас оточують, раптом ожили. Наприклад: запропонуйте дітям намалювати різні речі з любої предметної групи (овочі, фрукти, одяг, предмети побуту, посуд, рослини...), які раптом ожили. Під час малювання потрібно зберігати форму предметів, які малюються, й надати їм людську подобу, намалював очі, рот, ніс, ніжки, ручки, різні деталі одягу.
 
 МАЛЮВАННЯ КАРТОНОМ
Малювання тонким картоном - треба вмочити тонкий картон у фарбу або нанести її пензликом та друкувати ним, міцно прискаючи до аркушу паперу (доріжка, паркан, будинок, дерево).
Малювання товстим картоном - треба нанести фарбу одного або декількох кольорів на картон, провести широкою стороною зліва неправо. При цьому фарби, зливаючись, дають несподіваний результат (машина, захід сонця, будинки, небо, трава, річка).
Малюючи тонким і товстим картоном, діти координують свої рухи, вчаться поєднувати відтиски в один сюжет. Роблячи колові рухи картоном, можна отримати зображення метелика, кульки, даху будинку, веселку. Будинки можна зробити фактурними, проводячи по зафарбованому будинку зигзагоподібним кінцем картону. Щоб отримати криві (вигнуті) лінії, треба вмочити у фарбу край картону й, злегка зігнувши його, нанести на папір відбиток. Для складання візерунка із квітів можна використати прийом малювання картоном, зміщаючи його певним чином. У результаті пелюстки виходять у вигляді клинчиків. Щоб віддрукувати клинчик, потрібно вмочити у фарбу край картону й пригорнути до паперу, потім зрушити картон, тримаючи його за верхній край. Нижній залишається притиснутим до паперу. З декількох клинчиків-пелюстків можна намалювати квітку.
  
МОНОТИПІЯ (за допомогою скла, целофану, паперу)
Фарба плямами наноситься на скло, целофан (розміром з аркуш паперу) або на інший лист паперу. Потім прикладається аркуш чистого паперу й притискається пальцями. Залежно від плям, від напрямку розтирання виходять різні зображення. Не можна два рази одержати те саме зображення. Можна на цих же матеріалах (склі, папері, целофані) намалювати сюжетне зображення. Потім зверху так само прикладається аркуш чистого паперу й притискається пальцями. папір знімається, отримується відбиток першого зображення. У деяких випадках початковий малюнок може залишитися і на склі чи целофані і тоді ви отримаєте два однакових зображення. 
 
МОНОТИПІЯ (дзеркальна копія) 
Цей спосіб заснований на тім, що силует, намальований фарбами, може легко віддрукуватися при накладанні на нього листа паперу. Лист згинається навпіл, розгортається, поверхня легенько змочується водою. На одній половині листа малюється фарбами силует якого-небудь предмету або частина симетричного зображення. лист складається по лінії згину й щільно притискається рукою. Розгорнувши папір, ви побачите ціле зображення або два предмета (якщо малювали цілий предмет). Далі малюється інший елемент і також відбивається на іншу сторону паперу. після отримання відбитка початковий малюнок пожвавлюється фарбами другий раз, щоб був чіткішим, ніж його відображення.
 
 ДІАТИПІЯ
Ще доступна дітям так звана діатипія (від грецького dia - крізь, через). Цю техніку зазвичай вважають різновидом монотипії, але вона має істотні відмінності. Спеціаотним роликом (підійде й ролик для накатки фотографій) або тампоном з ганчірки, наноситься легкий шар фарби на скло чи гладку поверхню картону. Зверху накладається аркуш паперу й починається малювання. Малюють олівцем чи загостреною паличкою, намагаючись сильно не тиснути руками на папір. на тій стороні паперу, яка була притиснута до скла чи картону, вийде відбиток - дзеркальне повторення малюнка з цікавою фактурою й кольоровим фоном. Можна працювати й двома фарбами. Якшо потрібно отримати пряме відтворення малюнку на кольоровому фоні, то малюється зображення прямо на кальці. Останню кладуть зверху підготовленого для відбитку паперу лицьовою стороною вниз - тобто зображенням вниз. Залишається тільки обвести контур малюнка загостреною паличкою й ... відбиток готовий.  Малюнок вийде злегка опуклим, що надасть йому деяку незвичність і новизну. Часто в цьому випадку використовують кольоровий папір, але краще відбити зображення на заздалегідь підготовленому вами ж фоні. Хочете зобразити чайку в небі? 
Тоді нанесіть на скло чи картон блакитну фарбу, притисніть - там, де ви притиснули сильніше, фарба відбилась краще, поряд - біла пляма, просвічує папір. Тим краще - це схоже на хмарки. А зверху відтисніть опуклий силует чайки.
   

АКВАТИПІЯ (акватуш)
Для малювання у цій техніці потрібно розвести гуаш і крупно, широкими мазками намалювати на папері дерево чи гриб, пташку чи будинок, тварину чи людину - що завгодно. Бажано, щоб малюнок був крупним.  Коли гуаш підсохне, треба покрити весь аркуш паперу чорною тушшю (остання висихає швидко, якщо її шар не надто товстий). А потім малюнок проявляється у ванночці з водою. У воді гуаш змиється з паперу, а туш - лише частково. На чорному фоні залишиться цікавий білий малюнок зі злегка розмитими контурами. Папір потрібно використовувати цупкий, щоб він не порвався під час намокання.
 
 ДОЩОВІ ФАНТАЗІЇ
 Під час дощу чи снігопаду відкривайте вікно й виставляйте менше ніж на хвилинку аркуш паперу, тримаючи його горизонтально. Краплі дощу або сніг залишаться на папері. Сліди негоди потрібно обвести й перетворити на казкових істот.
 
 СКОЧУВАННЯ ПАПЕРУ
Щоб отримати зображення, потрібно зіжмакати у руках папір, доки той не стане м'яким і скачати з нього кульку (паличку). Її розмір може бути різним: від маленької (ягідка) до великої (хмара, ком для сніговика). Після цього паперова кулька клеєм ПВА приклеюється до основи. Для роботи можна використовувати паперові серветки, кольоровий двосторонній папір.  
 
 МАЛЮВАННЯ КАНЦЕЛЯРСЬКОЮ ГУМКОЮ 
Усю площину аркушу паперу щільно заштриховують простим олівцем. Потім, щоб не було видно штрихів, розтирають їх шматочком жмаканого паперу чи вати. Після цього легким дотиком простого олівця наноситься контур зображення і вже по ньому стирається гумкою (стирається і контур, і фон). На папері залишається біле зображення на темному фоні. Контур зображення можна не малювати, а зразу ж починати працювати гумкою. 
 
 ДИВНІ ВІЗЕРУНКИ
Для малювання потрібно взяти ватман та маленький апельсин (мандарин) чи м'ячик, вилити на папір невелику кількість фарби різного кольору й катати м'яч по аркушу паперу у різних напрямках. А потім "оживити" отримане.
 
МАЛЮВАННЯ ХАРЧОВОЮ ПЛІВКОЮ
Змочить аркуш паперу водою та нанесіть плями фарби близько одна до одної. Перш ніж фарба висохне, накладіть харчову плівку на малюнок (плівка повинна бути більшою за розміром, ніж аркуш паперу). Злегка натисніть на плівку так, щоб плями фарби під нею розтеклися й змішалися одна з одною, утворюючи нові кольори. розподіліть повітряні бульбашки по усій поверхні паперу. Чим порожніх смужечок, тим цікавішим вийде малюнок. Залиште до висихання. Як зображенні висохне, обережно зніміть плівку й роздивіться малюнок. Візерунки, що утворилися, можна обвести фломастером, створюючи вітражі.
 
НИТКОГРАФІЯ
Спочатку робиться з картону екран розміром 25х25 см. На кортон наклеюється або оксамитовий папір, або однотонна фланель. До екрану добре б підготувати симпатичний мішечок з набором шерстяних або напівшерстяних ниток різних кольорів. В лснові цього методу лежить наступна особливість: до фланеня або оксамитового паперу притягуються ниточки, що мають певний відсоток шерсті. Потрібно тільки прикріплювати їх легкими рухами вказівного пальця. З таких ниток можна викладати цікаві сюжети. У дітей розвивається уява, відчуття самку.
 

 ЯК ХУДОЖНИК ХУДОЖНИКОВІ
Це зовсім незвичний спосіб малювання. Треба знайти великий аркуш паперу. Дитина лягає на такий аркуш, дорослий обводить її силует. Буде краще, якщо вона влізе уся (для цього сожна скоеїти декілька великих аркушів ватману). Ви обвели дитину, а тепер прийшла її черга - хай вона спробує розфарбувати силует: намалює очі, рот, волосся, прикраси, одяг... Якщо дитина ще мала, то можна виконати роботу разом - дитина пропонує, а дорослий, захоплюючись її фантазією, малює разом з нею. 
  
ТИСНЕННЯ
Дитина на фользі малює сюжет або один-два предмета. Виходить карбування. Можна урізноманітнити роботу. Поферх фольги накладається копірка і малюнок. Дитина обводить по контуру паличкою. На фользі в точності друкується те, що було на верхньому листі.
 
 КОЛАЖ
В кожному будинку знайдуться непотрібні листівки, фоторгафії, вирізки з різнокольорових альбомів, які можна поєднати у колаж. Яскрафе фабричне зображення предметів і явищ додасть навіть найпростішому малюнку цілком художнє оздоблення. Коли з допомогою клею та ножиць ви створете своє полотно, можна підкрасити фон або частини картини. Повинно вийти щось дуже цікаве.
 
МАЛЮВАННЯ НА КАМІНЧИКАХ
Найчастіше дитина зображує на папері, рідше на асфальті, плитці, великих каменях. Площинне зображення на папері не так вабить, як створення об'ємних власних творінь. У зв'язку з цим використовуються морські камінчики. Вони гладкі, маленькі і мають різну форму. Сама форма камінчика деколи підкаже дитині, який образ у даному випадку створити. На камінчик наноситься яскрава густа фарба - і образ готовий. А краще за все закінчити так: після того, як фарби на камінчику висохнуть, покрити його безбарвним лаком. 
 
 МУЛЬТЛЯНДІЯ
Аркуш паперу складається гармошкою. На кожній стороні діти малюють малюнок чи зображення за задумом. Діти не повинні бачити те, що було вже намальовано. Коли малювання закінчено, "гармошка" розгортається, діти роздивляються усі зображення й складають за ними оповідання чи казку.


 
 
 
                                                            ТАЄМНИЧИЙ МАЛЮНОК
Аркуш паперу ділиться на три частини й згортається "гармошкою". На першій (верхній) частині малюється голова, на другій (середній) - тулуб, на третій (нижній) - ноги (частини тіла малюються будь-які та будь-чиї за бажанням дітей). Кожна частина паперу після виконання на ній зображення закривається, щоб діти не бачили, що вже намальовано. Після закінчення роботи аркуш розгортається - відкривається таємниця. Діти можуть придумати назву для нової тваринки. 
 
 СТАРЕ ЗОЛОТО
З дітьми старшого віку можна зробити картину, малюючи клеєм ПВА, який залишає опуклу лінію. Потім цей малюнок треба покрити золотою фарбою й трішки потерти чорним кремом для взуття, створюючи ефект "старого" золота.
 
ЕБРУ ("танцюючі" фарби)
Це техніка малювання на спеціальній рідині ( у 2 літрах води заварити 6 столових ложок картопляного крохмалю і настояти протягом 8-10 годин) або на звичайному молоці.  Рідина чи молоко наливаються у ємність, трішки більшу від аркуша паперу, на який буде наноситися зображення. За допомогою пензлика, піпеток на рідину краплями наноситься фарба (в гуашеві фарби додається клей ПВА; зі старшими дітьми можна використовувати акрилову фарбу або придбати спеціальні набори для малювання у техніці "ебру"). Створювати візерунки можна звичайною зубочисткою, шилом, проводячи по поверхні фарб. Потім неспішно та охайно на поверхню зображення накладається аркуш паперу і через де-кілька секунд так же неспішно і охайно знімається. На папері зостанеться зображення, яке було створене на рідині. Залишається тільки дати зображенню висохнути. Папір має бути досить міцним, щоб не розмокнути при висиханні.
 
МАЛЮВАННЯ МАГНІТОМ 
На тацю викладаємо аркуш паперу, зверху наливаємо фарби і кладемо один магніт. Другий магніт тримаємо під тацею. Починаємо водити рукою з магнітом під тацею - і магніт зверху теж рухається і малює. Потім зображення можна домалювати фарбами чи фломастерами.
 
МАЛЮВАННЯ НА ОРГСКЛІ ( на харчовій плівці) 
Цим видом творчості можна займатися удвох, сидячи один навпроти одного. Оргскло добре закріплюється у вертикальному положенні. Малювати по склу дуже приємно. На одному боці малює дорослий, а на іншому - дитина. Таким чином ви можете показати зразок, а дитина повторюватиме за вами. Також можуть малювати дві дитини одночасно, розташовуючись по різні боки скла. Оргскло можна замінити харчовою плівкою, натягнувши її між двома стійками.
 
МАЛЮВАННЯ НА СКЛІ
Для безпечної роботи гострі краї скла заклеюються скотчем, лейкопластиром або самоклейкою плівкою. Дитина фарбами малює на склі. Елементи малюнку, які не сподобалися дитині, можна витерти ганчіркою чи вологою серветкою. Під скла можна покласти різнокольоровий папір і отримати фон.
 
МАЛЮВАННЯ НА ДЗЕРКАЛІ
Дивлячись у дзеркало, дитина різнокольоровими фарбами малює свій портрет, вимальовуючи деталі свого обличчя. Також можна малювати картини за уявою. 

МАЛЮВАННЯ НА СОЛІ (на піску)
Для роботи потрібен столик зі скляною поверхнею (з оргскла, бажано темного кольору). На неї висипається дрібна сіль й дитина пальчиком малює. Дуже цікаво виглядає малюнок, коли після його закінчення під скляною поверхнею столу включається настільна лампа. Сіль також можна замінити на дрібний пісок. Цей метод добре використовувати для психологічного розвантаження. 
 
ЧАРІВНА МОЗАЇКА 
У коробочки насипається дрібна сіль чи пісок. Окремо готуються покидькові матеріали для мозаїки: ґудзики, бусинки, ракушки, камінці, різноманітні кісточки тощо. Викладаючи з цих матеріалів зображення, дитина розвиває уяву, фантазію, дрібну моторику. Така робота сприяє психологічному розвантаженню, заспокоює дитину.

1 коментар:

  1. Всім привіт, сьогодні продуктивний день. Працюю над своїми проектами, які потрібно виконати протягом наступного тижня, а також розробляю нову стратегію для досягнення своїх бізнес-цілей. Я говорю про містера Педро, посадовця з позик, який допоміг схвалити мою позику для відкриття мого бізнесу за ставкою 3%, тож я дуже сподіваюся, що в найближчі тижні я зможу відновитися і не дозволити нічому мене тримати. вниз. Я ненавиджу, що кожен день відбувається по-різному, і я просто ненавиджу те, що я відчуваю. Я готовий бути тією людиною, якою я був понад рік тому, яка на шляху і знає, що важливо, міцного здоров’я та йти до своїх цілей. Я просто вірю, що повернуся на правильний шлях, а також з нетерпінням чекаю багатьох змін у моєму житті протягом наступних кількох тижнів. Тримайте мене в своїх думках, вся позитивна енергія дійсно потрібна.
    для бізнес-кредиту.особистої позики, автокредиту, житлового кредиту та іншої фінансової допомоги.
    Щоб отримати позику, зв’яжіться з паном Педро на pedroloanss@gmail.com.

    ВідповістиВидалити